Jungman Jansson och andra trudelutter

Mest Taube, men även lite Dan Andersson och Olle Adalphsson ljuder på vår seglats, från Spotify ibland, från medförd gitarr och våra tenorstrupar ibland.
Pelle gillar trudelutter. Vi återkommer då och då till våra diskussioner när vi var kollegor.
En vinterdag ringde han till dåvarande kulturskolechef, vilket var jag, och beställde lite julmusik till terminsavslutningen på Ösby. Men det är ju redan i morgon, invände jag.
Det är väl inte så märkvärdigt, kom hit och spela några trudelutter!
Inte med så kort varsel!
Det tyckte Pelle var dålig service. Han har inte riktigt fokus på alla hinder som tillvaron ger oss. Jag kollade ändå med personalen, och en vänlig medarbetare kunde klämma in ett snabbt besök. Inför jul är musiker och musiklärare oftast väldigt uppbokade. Jag checkade med Pelle vad han förväntade sig. 
Någon timme eller så, räcker!
Det blev inget Ösby-besök det året. Så långa oförberedda trudelutter finns inte.
...sista natten rullat undan och Fettnajs ska in i kanalen.
Gill har förresten fixat in oss i Kinda kanal och gästhamnen över midsommar, trots att den egentligen inte är öppen för säsongen då.
Bilden är från Stegeborg, där vi lade till över natten.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0