Säkerheten främst!

Vi har ännu inte fått någon tid för sjösättning, men jag ska ringa verkstan snart.
Igår gjorde jag en lista över alla saker som måste vara klara inför sjösättningen, kollas direkt efter sjösättning och därefter göras på sikt.
Den färdkamrat som lovat vara med på större delen av resan tycker att jag är onödigt orolig.
Vi har förstås flytvästar, en livboj, uppblåst gummibåt som är redo i aktern, flera länspumpar, brandsläckare, brandvarnare, gasvarnare.
Vi har 0-procentig öl om vi blir törstiga under färd.
Färdkamraten tyckte att jag gick över alla gränser när jag skaffade ett sjökort över Göta kanal. Men tänk om GPS:en slås ut och vi riskerar att köra vilse!
Jag ska berätta lite mer om färdkamraten senare, och den befattning han tilldelats.
Med min syn på saken vet vi dock i dagsläget inte ens vet om vi kommer ut från småbåtshamnen vid Lövudden. 
På söndag ska jag vara ordförande i ett valdistrikt. Det blr en lång och slitsam arbetsdag. Om något går fel, kan vi bli det enda valdistriktet i landet, eller Europa, där proceduren måste göras om. 
Det är mycket som kan gå åt skogen.
Min färdkamrat har en helt annan inställning till utmaningar som väntar och sannolikheten att problem uppstår.
Följ vår blogg så länge den finns, man vet aldrig när det plötsligt tar slut.
 
 


Kommentarer
Postat av: Lättmatros Östra Aros.

Fråga: om man är ordförande för ett helt valdistrikt. Har man inte då en avsevärd sjövana?

Svar: Nja, det går lite upp och ner…
fettnajstrip.blogg.se

2024-06-07 @ 15:54:51
Postat av: Lättmatros Östra Aros.

Fråga: om man är ordförande för ett helt valdistrikt. Har man inte då en avsevärd sjövana?

2024-06-07 @ 15:55:33
Postat av: Jenny

Safety First!

2024-06-09 @ 15:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0